Nová služba Úřadu práce ČR

Úřad práce ČR rozšiřuje služby svého Call centra! Lidé se tak nově můžou dotázat na stav řízení jejich podané žádosti a předpokládané datum výplaty dávky. Prozatím jsou tyto informace podávány ohledně dávek Státní sociální podpory.

Podali jste si žádost o Příspěvek na bydlení či jinou dávku Státní sociální podpory? Nevíte, zda podaná žádost je správně vyplněna a obsahuje všechny náležitosti? Chcete vědět, kdy Vám dávka bude vyplacena? Nemůžete se dovolat příslušné pracovnici, která Vaši dávku vyřizuje? Neváhejte a využijte novou službu Call centra Úřadu práce.

Od 1.února 2023 mohou lidé volající na bezplatnou linku Call centra Úřadu práce ČR – tel. 800 779 900 – nově zjistit, jak daleko je zpracování jejich žádosti o konkrétní dávku, nebo kdy mohou očekávat peníze. Během pilotního provozu se tato služba bude týkat prozatím výhradně dávek státní sociální podpory, tedy příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku nebo porodného.

Informace může získat pouze dotyčný žadatel. Identifikačními údaji pro komunikaci budou podobně jako v bance minimálně dva údaje, aby bylo zaručeno, že je klient oprávněn požadované informace dostat.

Call centrum ÚP ČR je veřejnosti k dispozici v pondělí a ve středu od 8-17 hod., v úterý a ve čtvrtek mezi 8-15 hodinou a v pátek od 8 do 13 hodin. Zájemci o obecné informace mohou své dotazy posílat také elektronickou cestou na e-mail callcentrum@uradprace.cz.

Zdroj: MPSV

Označeno v Sociální otázky