Setkání členů Společnosti C-M-T – Srby u Kladna 2016

Od pátku 29. 4. do neděle 1. 5. 2016 se uskutečnilo další setkání členů Společnosti C-M-T a jejich rodinných příslušníků v hotelu ASTRA v obci Srby u Kladna. Během pátečního odpoledne se účastníci setkání postupně sjížděli do hotelu, přičemž někteří si ještě cestou udělali nějakou zajímavou zastávku. Po ubytování v hezky zařízených pokojích jsme se všichni sešli u společné večeře, kde nás všechny přivítal předseda Společnosti Michal Šimůnek. Jelikož jsem jako nová členka byla na setkání poprvé, dostalo se mi od Michala obzvlášť pěkného přivítání, kdy mě též představil ostatním. Po večeři přišlo velké překvapení ve formě vystoupení skupiny mladých animátorů, kteří byli v hotelu taktéž ubytováni a chystali se zde program na letní sezónu. Připravili si pro nás soutěž o láhev vína, kdy pantomimicky předváděli scénky ze známých filmů, a my jsme měli uhodnout, o který film jde. Rádi jsme si zasoutěžili a při scénkách se i nasmáli. Soutěž nakonec vyhrál tým v čele s Michalem, láhev vína se ctí věnovali právě skupince animátorů. Ti nás po skončení představení vyzvali k tanci. Vyřádili se doslova všichni a do postelí jsme šli příjemně unaveni s pocitem příjemně stráveného večera. Nesmím zapomenout na předání hromady dárků od sponzorů, které zajistil předseda Michal. Jemu i firmám patří náš velký dík.

V sobotu ráno jsme se sešli u snídaně ve formě švédských stolů a domluvili se na společném programu. V 9 hodin jsme společně vyrazili do nedalekých Lán. Nejprve jsme navštívili místní hřbitov, kde jsme se poklonili u hrobu prezidenta Tomáše Garriqua Masaryka, jeho manželky Charlotty, dcery Alice a syna Jana. Kdo byl na místě poprvé, byl překvapen prostotou místa posledního odpočinku tohoto velkého Čecha. Ze hřbitova jsme se společně vydali procházkou k zámku. Prohlídku jsme zahájili v nově rekonstruovaném skleníku, plném nádherných barevných květin. Poté jsme prošli jen malý zlomek přilehlé zahrady a udělali několik fotografií na památku. Naše nejmenší ratolesti nejvíce uchvátil vodotrysk a krásné jezírko. Prohlídku pak většina zakončila v zámecké kapli. Tam jsme se však s Michalem nedostali, protože přístup do ní není bezbariérový, což nás moc mrzelo. Dopolední program jsme zakončili občerstvením u místního Muzea T. G. Masaryka. Následoval chutný oběd v Novém Strašecí, který Michal zajistil.

Odpoledne si každý naplánoval po svém. My jsme s většinou vyrazili do Železničního muzea v Lužné u Rakovníka. Počasí nám přálo a my jsme obdivovali vláčky z časů minulých. Děti nadchnul model železnice a též možnost svést se na voze malého vlaku. Pak jsme se už těšili zpět na hotel, kde jsme si před večeří trošku odpočinuli. Po večeři pak následovalo další vystoupení animátorů ve formě vtipných scének „ze života“. Opravdu jsme se moc nasmáli. Dětská diskotéka pak ukončila tento náročný den. Skupině animátorů moc děkujeme za krásné chvilky s nimi  a přejeme jim hodně úspěchů na cestách po světě.

V neděli jsme při snídani jen lehce shrnuli své zážitky, většina ale již plánovala další letní setkání v Luhačovicích. Bylo vidět, že už teď se všichni moc těší. Pak jsme se rozloučili a postupně odjížděli ke svým domovům.

Ráda bych ještě jednou moc poděkovala všem za krásné přivítání a mám hroznou radost, že jsem se mohla seznámit se spoustou skvělých lidiček, kteří mají stejnou nemoc jako já. Cítila jsem se strašně dobře, když jsem měla možnost mluvit s lidmi, kteří vědí naprosto přesně, o čem mluvím. Tak ještě jednou obrovské díky Michalovi (který vše zorganizoval sám jen za pomoci manželky Pavly), sponzorům a vedení i obsluze hotelu, byli jste všichni úplně skvělí a už teď se strašně moc těším na setkání v Luhačovicích.