Co nabízejí mobilní operátoři držitelům ZTP/P?

Máte nevýhodnou smlouvu se svým poskytovatelem mobilních služeb? Od dubna 2020 je vypovězení takové smlouvy jednodušší a rychlejší. Oslovili jsme hlavní poskytovatele ve snaze zjistit nabídky určené vozíčkářům.

Poslanci schválili novelu Zákona o elektronických komunikacích, která má zákazníkům ulehčit odchod od operátora a snížit pokuty za předčasné ukončení smlouvy. Nemusíte už hradit celou výši závazku za všechny zbývající měsíce, ale za každý z nich zaplatíte jen jednu dvacetinu minimálního měsíčního plnění. A to pouze v případě, že smlouvu zrušíte před uplynutím 3 měsíců od platnosti závazku.

Oslovili jsme tři hlavní poskytovatele a začali zjišťovat, jestli v nabídce svých služeb myslí také na vozíčkáře. U všech oslovených operátorů jsme se nejprve pustili do průzkumu webu a posléze kontaktovali pracovníka na informační lince. Velkým překvapením pro nás byla nedostupnost, respektive ne úplná propagační viditelnost těchto informací.  Speciální nabídky určené držitelům ZTP/P nejsou firmami prezentované jako přednost, či snaha pochlubit se, ale spíše jako něco, co nemá být zas až tak vidět.

U společnosti T-mobile je nabídka dostupná „pouze“ na infolince. Z jiného informačního zdroje se o možnosti slevy nedozvíte. Není dokonce zasílána ani emailem. V případě, že pracovníka infolinky nenapadne vás oslovit, slevu nečerpáte, i když podmínky splňujete.

Společnost Vodafone informace na webu sice má, ale nejsou součástí hlavní informační lišty, i když nabídku určenou seniorům tam najdeme. Je to určitě škoda, protože jde o nabídku hodnou pozitivní propagace. Firma nabízí vstřícné podmínky jak v případě internetových, tak mobilních služeb.

U společnosti O2 je sice nabídka dohledatelná poměrně dobře, ale web vás po proklikání identifikačních kroků odkáže na pobočku. Postrádáme nabídkový souhrn, nebo modelový příklad. Hodil by se, protože O2, jako jediný z operátorů, kombinuje státní příspěvek (200 Kč) a firemní příspěvek (41 Kč).

Informační linky doporučujeme, v určitém časovém odstupu, kontaktovat i po podepsání smlouvy, bez prvotního záměru operátora změnit. Ceny nabízených tarifů i tarify samotné se poměrně často mění, a ne vždy jste svým poskytovatelem informováni, že se vaše služba stala zastaralou a může pro vás tak být nevýhodná. A nyní už k nabídkám jednotlivých poskytovatelů.

T-mobile

Infolinka: 800 733 733

Potřebné doklady: občanský průkaz, průkaz ZTP

Způsob sjednání: na prodejně nebo po telefonu

Dostupnost nabídky: pouze na zákaznické infolince

Tarif pro ZTP/P: T-mobile sice má speciální tarify určené pro hendikepované a seniory, ale neuvádí je v oficiální nabídce. Vždy je třeba zavolat na infolinku, kde vám sdělí právě platnou nabídku.

Aktuálně společnost nabízí dva výhodnější tarify. První je určen pro střídmější uživatele. Obsahuje sto volných minut a 1 GB dat internetu s měsíční platbou necelých 400 Kč. Druhý je o stokorunu dražší, a nabízí neomezené volání i SMS do všech sítí s možností využít až 1,5 GB dat. V případě, že tohoto poskytovatele hodláte využívat nebo tomu tak je, a hodláte provést změnu využívaných služeb, využijte infolinku s dotazem na nejaktuálnější podmínky pro ZTP/P.

Vodafone

Infolinka: 800 77 77 77

Potřebné doklady: občanský průkaz, průkaz ZTP/P.

Potřebné dokumenty: Žádost o poskytování Zvláštního cenového plánu

Způsob sjednání: na prodejně nebo po telefonu

Dostupnost nabídky: https://www.vodafone.cz/ztp/ nebo infolinka

Tarif pro ZTP/P: I společnost Vodafone nabízí speciální nabídku pro vozíčkáře. Ale ani v tomto případě ji neuvidíme „na první dobrou“. Je dostupná pod tzv. Zvláštním cenovým plánem, který najdete pod výše uvedeným odkazem. V případě zájmu je třeba doložit vyplněnou žádost a uvedené doklady.

Tarif „Pro náročné“ obsahuje neomezené volání a SMS do všech sítí spolu s 40 GB internetu a Roaming v EU zdarma, 1000 minut do zahraničí. Měsíční poplatek činí 549 Kč.

Společnost O2

Infolinka: 800 02 02 02

Potřebné doklady: občanský průkaz, průkaz ZTP

Potřebné dokumenty: Žádost o přiznání nároku zdravotně postižené osoby

Způsob sjednání: doporučujeme na prodejně. Lze to samozřejmě i na infolince, ale nemine vás posílání dokumentů poštou a návštěva kurýra.

Dostupnost nabídky: http://www.o2myslimena.cz/ztp/

Tarif pro ZTP/P: Společnost 02 nabízí držitelům průkazu ZTP/P dvě formy snížení základní ceny: státní příspěvek a slevu na některou ze služeb. Celkově jde o 249 Kč. Slevu lze využít na jednu službu.

Státní příspěvek ZTP můžete uplatnit na pevnou linku, nebo na kterýkoliv mobilní tarif s měsíční cenou aspoň 249 Kč s DPH. Vždy je potřeba si vybrat, na kterou službu chcete státní příspěvek ZTP čerpat. Nemůžete ho čerpat na obě služby zároveň. Jeden příspěvek můžete vždy využít jen pro jednu osobu a jedno telefonní číslo. Když zrušíte službu, příspěvek se zruší společně s ní. Příspěvek není možně uplatnit na předplacenou kartu. Slevu pro držitele ZTP/P je možné uplatnit až poté, co se stanete zákazníky 02, a je přeneseno číslo. Proto doporučujeme navštívit prodejnu O2, celý proces to urychlí. Ale samozřejmě je možné využít poštovní služby a kurýra, který je zpoplatněn stokorunou.

Jak probíhá přenos telefonního čísla?

Dnes je přenos telefonního čísla k jiné společnosti vcelku jednoduchou záležitostí. Nejprve je nutné oznámit ukončení spolupráce stávajícímu poskytovateli. V rámci úkonů s tím spojených je vygenerován přenosový kód – tzv. OKU kód, případně ČVOP. Nejčastěji jej obdržíte formou SMS. Přesné datum přenosu si domluvte s novým poskytovatelem stejně tak způsob dodání nové SIM. Jde to i poštou.  Celý proces by měl probíhat v řádu dnů a samotné číslo je nefunkční pouze pár hodin v nočních hodinách.

 

Zdroj: webové platformy a informační linky jednotlivých provozovatelů

Označeno v Sociální otázky